A folyamatról

About the process

Mindig szerettem volna készíteni valamit az aranymetszés felhasználásával. A belőle rajzolt görbe energikus, remekül vezeti a tekintetet és persze a szemnek legkellemesebb arányokat adja vissza. A görbe először a jobb sarokból indult, de miután a legtöbb ember balról jobbra "olvassa" a képeket is, tükröztem a vázlatot.

I have always wanted to create something with the golden ratio curve, because it proves to be very energetic, leads the eye so well and of course it is proportionate like nothing else. At first the curve started from the right top corner, but most people start reading a picture from the left to the right, so I reflected the sketch.

Az első pár tolvonással igazából csak kutatgattam az ötletek között. Próbáltam kitalálni, melyik stílus, melyik narratíva lenne a legjobb. Nem akartam túl részletes lenni ebben a stádiumban , ugyanakkor minnél jobban ki akartam tölteni a teret, mert éreztem, hogy ez lesz a kép kulcsa. 

The first few pen sketches I made were just searching among the ideas. I tried to figure out what style, what narrative would work the most. I didn't want it to be too detailed at this stage, but at the same time my intention was to fill the space, because I have already felt then that it will be the key of the picture.

A következő lépés a színvázlat volt, ahol kikísérleteztem az alapvető színharmóniát - ami aztán természetesen változott a tervezés folyamán, de kit zavar? Ekkor már láttam, hogy fognak az alapvető formák viselkedni, illetve hogyan kapcsolódnak majd egymáshoz, mi fogja a kép valódi mozgását adni.

The next phase was the colour sketches, where I experimented the main colour harmonies - which of course have changed through the final process, but who cares? - and the depth. At that moment I have already seen how the objects will behave, one with another and what positions I will have to reconsider and design in a different way.

És végül itt van a kész vector grafika - és az egész folyamat egy animált gif-ben. Ahogy láthatod, az utolsó két verzió szinte azonos, csak adtam még pár plusz részletet a képhez.

 

UI.: Ha a kép címén gondolkozol, itt a rövid története: Már gyerekkorom óta imádom H. P. Lovecraft novelláit. Félelmetes történetei mindig elgondolkodtattak. Lovecraft egyik fő mitológiai alakja a félelem mélységéből feltörő cthulhu. A kép tervezése alatt sokat gondolkodtam a kompozíción, úgy gondoltam rá mint egy barlangra, messze a föld alatt, de nem mint egy félelemtes barlang: tele színnel és élettel. Ezért gondoltam, hogy cthulhu jól érezné magát itt, ha egy Disney meséből lépett volna éppen elő, vagy valami hasonló :)

And lastly there is the final vector graphic - and the whole process in one animated gif. As you can see the last two versions are almost exactly the same, but I have added some more details and depth to the objects as a final touch.

 

PS.: If you think about the title, here comes the story behind it. I love H. P. Lovecraft’s short stories since I was a kid. These stories are terrifying like hell and also make me think all the time. One of Lovecraft’s main monster is the mythical creature who comes from other worlds, what the rumour calls cthulhu. During the designing process I thought a lot about the composition and I imagined it like a cave, lying deeply under the ground, but I didn't think it would be a horrible place, because of the many beautiful colours. That's why I thought the Cthulhu has a nice time here like the characters in the Disney universe or something :)

© 2019 Szőke-Kiss Márton